Oorspronkelijk geplaatst door oceantrotter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
{HOW TO} Velgen schoonmaken
Collapse
X
-
Meguiars shampoo's hebben een verdunnings-ratio van 1/128 (ounces). Vermits er 128 ounces in 1 gallon zitten, wordt er dus gesproken van 1 ounce product per gallon water. (dit geldt niet voor hyperwash, die is 1/400!)
1 gallon is 3.78 Liter en 1 ounce is 29.57 ml
Dus op 1 liter water is dat 7,82 ml product, dan kom je uit op 78,2 ml product (pakweg 80ml) bij 10 liter water.
Op mijn bus NXT shampoo staat 30 ml op 4 liter water en voor 10 liter water kom je dan uit op 75 ml - wat toch aardig in de buurt zit van de officiële US verdunning.
Comment
-
wax-it, ik heb dus teerplekjes op de velgen vanwege onzorgvuldigheid van de vorige eigenaar, dit voor beide wagens.
Ik wil kleien, maar weet niet wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen. Stel, ik heb niks in m'n berging, zelfs geen spons (stel, he).
Wat kan jij me aanraden om mijn velgen terug proper te krijgen?__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenAh bon? Ik heb die ook, maar 'k heb vorige week meer dan een uur zitten wrijven en ze zijn nog niet proper.
Bij miji gaat al het vuil er meteen af, en zelfs nadat ik de velgen een maand of zo niet gekuist heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenwax-it, ik heb dus teerplekjes op de velgen vanwege onzorgvuldigheid van de vorige eigenaar, dit voor beide wagens.
Ik wil kleien, maar weet niet wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen. Stel, ik heb niks in m'n berging, zelfs geen spons (stel, he).
Wat kan jij me aanraden om mijn velgen terug proper te krijgen?
Misschien aangevuld door Prime strong van Jeffswerkstatt om ze opnieuw te doen glanzen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenMeguiars quick detailing clay zou moeten volstaan
Misschien aangevuld door Prime strong van Jeffswerkstatt om ze opnieuw te doen glanzen
Nee, echt, "kleien" kende ik tot voor kort niet hoor. Ik neem aan dat er nog zijn...
Moet je dat met een doek inwrijven, polieren met een poliermachine, ...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenok, maar wat moet ik er mee doen? Op mijn vingertop en inwrijven?
Nee, echt, "kleien" kende ik tot voor kort niet hoor. Ik neem aan dat er nog zijn...
Moet je dat met een doek inwrijven, polieren met een poliermachine, ...
Even geduld. Misschien kom in er wel toe binnen 14 dagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIK moet echt wel eens werk maken van die how-to met foto's ...
Even geduld. Misschien kom in er wel toe binnen 14 dagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenOf anders eens een demo (zon)dag, dan kan er gelijk produkten worden aangekocht
Ik zit de komende 6 weken compleet volgeboekt !
Binnen 14 dagen is het een mini detail van een reeds gedetailed wagen. Dan kan ik erna misschien nog even de tijd nemen om bvb een howto van de velgen of van het wassen te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenJa, dat zou ideaal zijn, en dat was ik ook van plan. Enige probleem is dat ik totaal geen tijd heb !
Ik zit de komende 6 weken compleet volgeboekt !
Binnen 14 dagen is het een mini detail van een reeds gedetailed wagen. Dan kan ik erna misschien nog even de tijd nemen om bvb een howto van de velgen of van het wassen te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk BerichtenJe had me indertijd is een filmpje gegeven van hoe een wagen te wassen. Met die "2 emmer methode". Mss kan je deze hier al posten? (ik vind het niet meer )
Comment
-
NEEEEEEEEENNNN !!!!
Ik probeer dit hier al met handen en voeten uit te leggen.
Ik weet wel best hoe ik mijn auto was.
Misschien ook wel hoe te waxen (alhoewel)...
Maar er is nog NIEMAND die me heeft kunnen helpen MET RESULTAAT om de teerplekken van m'n velgen weg te krijgen.
En DAARVOOR raadt wax-it klei aan, en ik weet niet hoe ik DAT moet doen....
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenNEEEEEEEEENNNN !!!!
Ik probeer dit hier al met handen en voeten uit te leggen.
Ik weet wel best hoe ik mijn auto was.
Misschien ook wel hoe te waxen (alhoewel)...
Maar er is nog NIEMAND die me heeft kunnen helpen MET RESULTAAT om de teerplekken van m'n velgen weg te krijgen.
En DAARVOOR raadt wax-it klei aan, en ik weet niet hoe ik DAT moet doen....
Dan maak je er een pannekoek van van ongeveer 5mm dik. Je brengt het glijmiddel aan op de velg en gaat in korte bewegingen en lichte druk over je velg. Met elke beweging over het teer zal een beetje teer in de klei komen te zitten tot ie na verloop van tijd van de velg verdwenen is.
Wordt je klei te vuil dan herkneed je hem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenJe neemt een stuk klei. En je warmt het op in je handen door het te kneden. Door de warmte gaat het soepel worden.
Dan maak je er een pannekoek van van ongeveer 5mm dik. Je brengt het glijmiddel aan op de velg en gaat in korte bewegingen en lichte druk over je velg. Met elke beweging over het teer zal een beetje teer in de klei komen te zitten tot ie na verloop van tijd van de velg verdwenen is.
dankje!
Je gaat nog geld verdienen aan mij__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk BerichtenBedoel je dit ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenJe neemt een stuk klei. En je warmt het op in je handen door het te kneden. Door de warmte gaat het soepel worden.
Jochen heeft die tip in een verleden gegeven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenSorry, maar het enige wat je met spierkracht en mircovezel gat bereiken door hard te wrijven is dat je velgen maring gaan krijgen. Mircofijne krasjes door het vuil dat je er tegenaan wrijft !
Hierdoor gaan ze hun glans verliezen en er mat gaan uitzien.
Ik zeg niet dat jouw methode niet werkt, en je moet uiteráárd je bijberoep verdedigen, maar andere methoden die even goed werken afdoen als lulkoek, is niet echt netjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oceantrotter Bekijk BerichtenTussen Nederland (40ml) en België (12ml) zou ik het nog begrijpen.
De Nederlander zal maar de helft van de dosering gebruiken, “werk even goed, toch?�
De Belg zal er nog een kluts bovenop kappen, “da zal nog beter marcheren!�.
Conclusie, beide gebruiken ongeveer 20ml.
Als dát waar is, dan zijn ze bij McGuiars réteslim.
Schitterend gevonden
Comment
Comment